• PORADNIK FRYZJERA
    czyli obsługa doskonała
    wydanie drugie

    Dobry fryzjer jest jak czarodziej:

    zmienia wygląd i uzdrawia duszę

  • Pierwszy w Polsce poradnik
    profesjonalnej obsługi klienta
    w salonie fryzjerskim

Poradnik fryzjera, czyli obsługa doskonała

To poradnik, który kompleksowo przedstawia zasady profesjonalnej obsługi klienta. Książka zawiera praktyczne przykłady rozmów fryzjera z klientem na poszczególnych etapach obsługi. W ten sposób czytelnik otrzymuje propozycje rozwiązań problemów i wątpliwości, z którymi boryka się każdego dnia.

Książka skierowana jest do osób, które chcą podnieść standard obsługi klienta oraz obsługiwać klienta zgodnie z jego oczekiwaniami. Przede wszystkim jest dla:

  • właścicieli i menedżerów,
  • fryzjerów,
  • nauczycieli i uczniów szkół fryzjerskich,
  • osób planujących otworzyć salon fryzjerski.

O autorce

  • Iwona Marhulets

    Iwona Marhulets

    Edukator z 27-letnim doświadczeniem, doradca biznesowy oraz coach. Z branżą fryzjersko-kosmetyczną jest związana od 2007 roku.

    Podczas szkoleń dzieli się ekspercką wiedzą w zakresie zarządzania salonem oraz obsługi klienta. Doradza klientom jak prowadzić salon, a podczas sesji coachingowych wspiera ich w osiąganiu celów.

    Napisała książkę „Poradnik fryzjera, czyli obsługa doskonała” oraz jest autorką licznych artykułów publikowanych w prasie i mediach branżowych.

Co wyróżnia poradnik?

  • PIERWSZA W POLSCE

    Książka poświęcona w 100% profesjonalnej obsłudze klienta w salonie fryzjerskim

  • DOŚWIADCZONA AUTORKA

    Znany w branży fryzjerskiej autorytet – edukator, doradca biznesowy oraz coach

  • RZECZYWISTE REALIZACJE PROJEKTÓW

    Autorka spędziła ponad rok w różnych salonach fryzjerskich w Polsce. W książce dzieli się spostrzeżeniami, doświadczeniem i wiedzą

  • PRAKTYCZNE PORADY

    Dowiesz się jak przeprowadzić konsultację, jak doradzić klientowi zabieg pielęgnacyjny w salonie oraz zakup kosmetyków do domu

  • GOTOWE ROZWIĄZANIA

    Przykładowe rozmowy fryzjera z klientem, prezentacja zachowań, które pozwalają podnieść jakość obsługi

  • WSPARCIE MERYTORYCZNE

    Dla osób obsługujących klientów w salonie fryzjerskim oraz dla właścicieli i menedżerów, wprowadzających wyższy standard obsługi klienta

Poznaj zawartość poradnika

service

SALON, W KTÓRYM KLIENT CZUJE SIĘ DOSKONALE

Piękne wnętrza od zawsze przyciągają uwagę i sprawiają, że chce się w nich przebywać. To w jaki sposób salon jest postrzegany przez klienta zależy od właściciela i całego zespołu. To klient decyduje czy wraca do zakładu z lat 80-tych, czy salonu fryzjerskiego z najwyższym standardem obsługi i profesjonalnym wizerunkiem fryzjera.

service

OBSŁUGA DOSKONAŁA, CZYLI DOPASOWANA DO KLIENTA

„Obsługuj swojego klienta tak, jak on chciałby być obsłużony” – to podstawowa zasada podejścia do klienta. Aby ją wdrożyć warto poznać swój typ osobowości oraz klienta i w zależności od tego czy klient jest Cholerykiem, Melancholikiem, Sangwinikiem czy też Flegmatykiem, dopasować się do niego.

service

ZAPOZNANIE SIĘ Z TERMINARZEM I KARTĄ KLIENTA

Klient branży hair & beauty chce czuć się wyjątkowo, być pamiętany oraz lubi kiedy fryzjer indywidualnie podchodzi do jego potrzeb. Nie sposób pamiętać wszystkich informacji, które są istotne z punktu widzenia profesjonalnej obsługi klienta. Ponadto nie ma takiej potrzeby, od tego jest Karta Klienta – dzisiaj najczęściej zapisywana w programie komputerowym. Posiadanie bazy klientów jest wartością dodaną w salonie fryzjerskim, dlatego bardzo  istotne jest zakładanie kart klientów i pozyskiwanie zgód na kontaktowanie się z nimi.

service

POWITANIE KLIENTA

Od zawsze wiadomo, że pierwsze wrażenie jest bardzo ważne. Pierwsze kilka minut rozmowy fryzjera z klientem może mieć ogromny wpływ na to, czy klient zostanie w salonie czy tez nie. Powitanie klienta jest początkiem stworzenia relacji, która może trwać wiele lat. Warto wiedzieć, jak robić to dobrze.

service

PROPOZYCJA POCZĘSTUNKU

Poczęstunek w salonie fryzjerskim powinien być dopasowany do poziomu salonu. W salonie na poziomie podstawowym nikogo nie zdziwią plastikowe kubki. Ale salon ekskluzywny, elegancki wymaga już odpowiedniej oprawy. Tu istotny jest już zarówno czas proponowania poczęstunku, jak i znajomość savoir vivre. Wszystko to bowiem pomaga stworzyć obraz wyjątkowości w oczach klienta.

service

KONSULTACJE - ROZPOZNANIE OCZEKIWAŃ KLIENTA

Umiejętności rozpoznawania potrzeb klientów, słuchania oraz rozumienia ich intencji powinna posiadać każda osoba pracująca w salonie fryzjerskim. Warto wiedzieć na co zwrócić uwagę podczas konsultacji oraz jak rozmawiać z klientem. Typ charakteru klienta, jego ubiór czy mowa ciała może powiedzieć wiele o jego oczekiwaniach.

service

USTALANIE FRYZURY

Niezależnie czy klient przychodzi do salonu z pomysłem na fryzurę czy też nie, za dobór i wykonanie fryzury odpowiada fryzjer. Dlatego tak ważna jest zarówno wiedza na temat kryteriów doboru fryzury jak i znajomość technik strzyżenia i koloryzacji oraz produktów niezbędnych do wykonania fryzury. Artystyczne, kreatywne podejście będzie cennym uzupełnieniem całości.

service

DIAGNOZA SKÓRY GŁOWY I WŁOSÓW

Dobry fryzjer jest jak lekarz – konsultuje, diagnozuje, wykonuje zabieg, wystawia receptę. W przypadku fryzjera, diagnoza oczywiście dotyczy skóry głowy i oceny kondycji włosów. Rzetelna diagnoza jest podstawą wszelkich dalszych działań; doboru produktów do mycia włosów i wykonania fryzury, zaproponowania zabiegu pielęgnacyjnego w salonie oraz doradztwa w zakresie pielęgnacji domowej.

service

PROPOZYCJA KURACJI PIELĘGNACYJNEJ W SALONIE

Dobranie kuracji pielęgnacyjnej powinno być sprawą bardzo indywidualną, zależną od wyniku wcześniej przeprowadzonej diagnozy. W przekonaniu klienta do zabiegu, z pewnością pomocne okaże się zastosowanie Metody Hamburgera.

service

WYKONANIE USŁUGI

Czasem wystarczy naprawdę niewiele, by poczuć się w salonie fryzjerskim wyjątkowo. Fachowość oraz skupienie całej uwagi na kliencie przyniesie z pewnością oczekiwane rezultaty. Czas na wykonanie usługi, to również czas na budowanie relacji z klientem. Dlatego warto znać podstawowe zasady komunikacji i wiedzieć o czym i w jaki sposób rozmawiać.

service

DORADZTWO I ODSPRZEDAŻ KOSMETKÓW

Stosowanie profesjonalnych produktów przez klientów przynosi wymierne korzyści fryzjerom, jak również klientom. Dlatego też, doradztwo produktów do pielęgnacji domowej i stylizacji, w dzisiejszych czasach jest postrzegane jako część kompleksowej obsługi klienta. Zatem warto wiedzieć, jak klientowi proponować produkty w celu zakupu, bez wywierania presji.

service

ZAKOŃCZENIE USŁUGI

Moment zakończenia usługi jest chwilą, która szczególnie zostaje w pamięci klienta. Często właśnie ten moment decyduje o tym jak fryzjer oraz cały zespół zostanie zapamiętany przez klienta. Warto skomplementować wygląd nowej fryzury i zakończyć wizytę klienta spersonalizowanymi pytaniami, informacjami i konkretnymi czynnościami, jak choćby zaproponowanie następnej wizyty. 

Rekomendacje

POBIERZ BEZPŁATNIE FRAGMENT KSIĄŻKI
"PORADNIK FRYZJERA, CZYLI OBSŁUGA DOSKONAŁA"

Zamów

Cena: 39 PLN brutto

Wypełnij formularz zamówienia

Form Title